© Tövis 2012-
Találkozók / kirándulások 2013.09.26-i fotók. - Normafa – Makkosmária – Végvári szikla - (Hármashatár) - Normafa: 7 km. Terv: Utunk a Normafánál kezdődik . A síházzal szemben térjünk be az erdőbe a Z+ jelzésen. Ha van kedvünk, akkor sportolhatunk egy kicsit, hiszen az út mellett halad az erdei tornapálya. Néhány állomást végigcsinálhatunk. Az út jól jelzett enyhe lejtő, könnyű végigsétálni ~ fél óra alatt. Megérkezve Makkosmáriára , a templom melletti réten pihenhetünk.. Érdemes megtekinteni a templomot is. Innen a P jelzésen kezdetben lejtős úton indulunk tovább, mely egyre meredekebb lesz, ahogy kapaszkodunk fel a Végvári sziklához. A szikla érdekes természeti képződmény. Tovább megyünk felfelé, majd utunk összefut a S jelzéssel, melyen visszafordulunk és hamarosan keresztezzük jelzésünket a Z+et. Ezen jobbra fordulva térhetünk vissza a Normafához . Pihenjünk, játsszunk! Ha ez az út rövid, hisz bejárható megállás nélkül kényelmes tempóban ~ 2 óra alatt, akkor a Végvári sziklánál menjünk tovább a P jelzésen, míg össze nem futunk a S+ vagy ~ 1 km után a S jelzéssel. Mindkettő a Hármashatárra vezet bennünket, a Konkoly Thege Miklós útra, ahol a 90-es busz végállomása található. Ezzel visszatérhetünk a Normafához . 2013.06.18-i fotók. - Normafa - János hegy - Hárs hegy - Hűvösvölgy: 7 km. Terv: A Síháztól a 3-as számú túrajavaslatban leírtak szerint jutunk el a János-hegyi Erzsébet-kilátótoronyhoz (2,5 km, kb. 1 óra gyaloglás). A János-hegyről északnyugati irányban indulva a piros színű turistajelzésen lefelé haladva 1,5 km után érkezünk a Szépjuhászné nyeregbe. (Itt 22-es autóbusz állomást találunk.) A Gyermekvasút pályáját keresztezve a sárga jelzésen, erősebb kapaszkodóval érhetjük el a Hárs-hegyet , ahol újabb kilátótornyot vehetünk igénybe (1 km, 100 m emelkedő). A jelzésen tovább haladva 2 km-re a hűvösvölgyi villamos-autóbusz végállomásra érünk. A teljes út tehát 7 km, 150 m emelkedővel, ezt pihenőkkel és a kilátótornyok felkeresésével kb. 3,5 óra alatt tehetjük meg. 2008.04-i fotók. - Útvonalterv itt. - Békásmegyer ófalu (143-as busz vá.) - Nagy Kevély - Kevély nyereg - Teve szikla - Szarvas (18-as busz vá.)